Terug naar de schoolsite!

dinsdag 27 oktober 2015

BC.: de axenroos

Bij het thema axenroos belichten we 4 dieren van Axenland. De pauw en de wasbeer, de poes en de bever. Maandag zijn we van start gegaan met de pauw.


De pauw
De kinderen zijn de pauw in hun axenboekje aan het kleuren en de staart wordt gestempeld met beschilderde handjes in verschillende kleuren.
Ik ben de pauw van Axenland. Het land van 'k voel me goed. Ik wil graag tonen hoe mooi ik ben en wat ik allemaal kan. Als anderen naar mij kijken voel ik mij goed.




Waarnemen van een pauwenstaart.







Wie op de verjaardagsstoel zit, is op dit moment ook de pauw in de klas.









De wasbeer

Vandaag hadden we het over de wasbeer.
Ik ben de wasbeer van Axenland. Het land van 'k voel me goed. Ik zie hoe mooi iedereen is en wat ze allemaal kunnen, als ik anderen kan bewonderen voel ik mij goed.





filmpjes van de axendieren bekijken op beeldbank.nl 




Waarnemen van brillen 













Modeshow in de klas, met de verkleedkleren in de klas, er is ook een make-up hoek in de klas.






De poes
Ik ben de poes van Axenland.
Het land van 'k voel me goed.
Als ik kan genieten, voel ik mij goed.













De bever
Ik ben de bever van Axenland.
Het land van 'k voel me goed,
als ik voor anderen kan zorgen voel ik mij goed.



Kijken naar beeldbank.nl hoe leeft de bever?