Terug naar de schoolsite!

zaterdag 11 februari 2017

Rode vlekjes / De dokter



Rode vlekjes op mijn been,
op mijn buik en op mijn teen.
Op mijn neus en op mijn oor
Dokter, heb je daar geen zalfje voor?








Met juf Sylvie maakten we alvast een gezond drankje "Bananen Smoothie". Mmm... lekker!  














 Met een pincet konden we pilletjes sorteren
naar kleur.





 en ook pleisters in de dokterstas.

Afbeeldingsresultaat voor thema dokter Jules

 We luisterden naar het verhaal: "Dokter Jules"!

Jules gaat op bezoek bij een ziek vriendje
en neemt zijn dokterstas mee. 
Daarin zitten de spullen waarmee hij zijn vriendje 
kan onderzoeken, maar ook de spulletjes 
waarvan zijn vriendje wat kan opknappen. 
Met een appelsapje en een mooie tekening lukt dat aardig.


Dit verhaal leidde ertoe om dit traditioneel rollenspel 
ook uitgebreid aan bod te laten komen in ons doktershoekje met stethoscopen, oorlampjes, tongspatels, pleisters, verbanden, koortsthermometers, spuitjes, 
lege medicijndoosjes, zalfjes, … 












Er werd ook een 'knuffelziekenhuis' ingericht, 
want alle knuffels waren ziek!






Met snippers toiletpapier en lijm maakten we 'gips'.









en oefenden we op het kleven van pleisters.





Op computer konden we kijken naar het verhaal: 
‘Nijntje is ziek’.



Aan de hand van het lied:
"Dokter mijn .... doet pijn"
werd het benoemen van verschillende 
lichaamsdelen ingeoefend.


Nog even dit:
Dank aan alle ouders voor de pannenkoekenverkoop van het oudercomité, we hebben met ons klasje het meeste aantal kg verkocht en kregen een waardebon van Dreamland!