Gevoelens




De gevoelens kwamen deze week aan bod in onze klas.

Iedere dag stond één van de vier hoofdgevoelens centraal.
We voelden ons deze week BLIJ-VERDRIETIG-BOOS- BANG!

We leerden onze gevoelens zowel verbaal als non-verbaal ( lichaamsexpressie) uiten. In dialoog met elkaar probeerden we in eenvoudige taal te beschrijven hoe men bepaalde situaties beleeft en hoe men zich daarbij voelt. 

Aan de hand van verhalen, liedjes, spelletjes, ... leerden de kinderen de verschillende emoties spelenderwijs kennen.

Kijk je mee ;) 


BLIJ

Stempelen met frisse kleurtjes op vrolijke muziek.

 




Een vrolijk mannetje inkleuren.




We geven de afbeelding van het kindje een blij gezicht met plasticine 



Ons eigen blij gezichtje puzzelen op de !-pad.




Gevoelsboeken bekijken en erover vertellen.

VERDRIETIG

Verdriet in de plasticine-hoek.


Rijden met een autootje in de blauwe verf op triestige muziek.



Allerlei situaties, a.d.h.v. prenten, werden besproken. Nadien probeerden de kinderen het juiste gevoel aan dit verhaal te koppelen. Ze sorteerden de afbeeldingen in de juiste gevoelsdoos.


BOOS
Met gebalde vuisten bonzen op boze muziek in de donkere verf.





BANG
Op angstige muziek 'schrijbelden' we het laatste deeltje van onze gevoelskalender.

De gevoelskalender kan zowel in de klas als thuis gebruikt worden ! 
Hoe voel je u op dit moment (bij een bepaalde situatie)? 
De kinderen proberen het te verwoorden en de knijper bij het juiste gevoel/afbeelding te zetten.