Rood



De bloem is rood…ik ben al groot!

Maandagochtend toonden de kinderen fier als een gieter hun kledij of een ander rood attribuut… Het thema: ‘ kleuren’ was onmiddellijk herkenbaar. Dankjewel voor jullie medewerking.








We zoeken overal 'rode' voorwerpen in de klas.  En dat is toevallig...

 er is precies méér rood dan normaal !  Zou de juf daarvoor iets tussen zitten ?

Nadien werden alle voorwerpen benoemd. Een rijke taalactiviteit…



' Rood' ontdekken door waar te nemen, te experimenteren en te onderzoeken, kleurenvlaggetjes te maken, te schilderen aan de schildersezel, te boetseren met rode plasticine, te springen op de rode mat, te bouwen met rode blokken, te knippen aan de kniptafel,...



























































We uiten onze dankbaarheid voor 'rood' voedsel tijdens een kaarsmoment. Het handenritueel zal tijdens vele godsdienstmomenten terugkeren. Op deze manier tonen we onze verbondenheid met elkaar, Jezus, zichzelf, ...






Olala... wat een belangstelling voor de i-pad.

Na het maken van duidelijke afspraken, 
mochten de kinderen een kleurenspel spelen aan het i- pad tafeltje.




We kwamen tot rust tijdens het relaxatiemoment met rode pluimen en rustige muziek. De kinderen wreven respectvol op de neus, mond, rug, oren, buik, … van een vriendje.