De bloem is rood…ik ben al groot!
Maandagochtend toonden de kinderen fier als een
gieter hun kledij of een ander rood attribuut… Het thema: ‘ kleuren’ was
onmiddellijk herkenbaar. Dankjewel voor jullie medewerking.
We zoeken overal 'rode' voorwerpen in de
klas. En dat is toevallig...
Nadien werden
alle voorwerpen benoemd. Een rijke taalactiviteit…
' Rood' ontdekken door waar te nemen, te experimenteren en te onderzoeken, kleurenvlaggetjes te maken, te schilderen aan de schildersezel, te boetseren met rode plasticine, te springen op de rode mat, te bouwen met rode
blokken, te knippen aan de kniptafel,...
We uiten onze dankbaarheid voor 'rood' voedsel tijdens een kaarsmoment. Het handenritueel zal tijdens vele godsdienstmomenten terugkeren. Op deze manier tonen we onze verbondenheid met elkaar, Jezus, zichzelf, ...
Olala... wat
een belangstelling voor de i-pad.
Na het maken
van duidelijke afspraken,
We kwamen tot
rust tijdens het relaxatiemoment met rode pluimen en rustige muziek. De
kinderen wreven respectvol op de neus, mond, rug, oren, buik, … van een
vriendje.