Mijn lichaam




Armen, voeten, benen
Handen, vingers, tenen
Mijn buik, mijn rug, mijn zij
’t Is allemaal van mij!





Maken van een menstekening.






Aan de hand van een spel met de draaischijf leerden we heel wat lichaamsdelen benoemen.
Al deze lichaamsdelen werden één voor één met een washandje gewassen.

















De dag nadien merkten we bij het verhaal ‘ DE WIEBELBILLENBOOGIE’ dat een bad nemen met water en veel zeep nog plezanter is. 
We gingen zelf aan de slag…

Volgens mij zullen onze poppen op het einde van het schooljaar nog naar zeep ruiken J





 







 

Blijven waarnemen met onze neus deden we aan de geurtafel.
Dankjewel om verschillende flesjes zeep naar de klas mee te brengen.

Ook het proberen openen van deze producten vonden ze boeiend ( een goeie oefening voor de motoriek en het probleemoplossend denken).




Het experimenteren met koud water was aan de watertafel ook een succes.



Schrijbelen ( voorbereidend schrijven) in verf en zeep met badspons.

 


Water, zeep en roeren= schuim…veel schuim.

De watertafel kreeg een extra dimensie… experimenteren met heerlijk ruikend schuim!
In dit schuim zien we kleine en grote zeepbellen.
De termen groot en klein kwamen tijdens het stempelen van zeepbellen op onze blauwe achtergrond ( zeep + verf) ook aan bod.



Al doende ontdekken!

Zeepbellen blazen... heel plezant.