Daar zit muziek in!






Tijdens het laatste thema voor de krokusvakantie gebeurde er opnieuw heel wat in onze klas. De voorbije weken kon je de klasdeur niet passeren zonder de muzieksfeer op te snuiven. Bij het bespelen van de (eigen) muziekinstrumenten stonden we stil bij de techniek en de benaming ( drumstokken, cimbalen, snaren, witte toetsen, …). We maken MUZIEK met de verschillende instrumenten en geen lawaai…het respectvol omgaan met deze materialen stond dus ook centraal.







Bij het vullen van de schuddoosje met maïs stonden we stil bij de termen stil, luid, leeg, halfvol, ….




De kinderen krijgen ook de kans om zelf een instrument te maken. Na een voorstelling konden ze de keuze maken uit vier instrumenten.

Kiezen we voor de schudfles? Of knutselen we schuurblokjes? Een trompet? Schudbellejtes?
Aan de slag...

Techniek en kleur…alles wordt gekozen! Geen enkel vriendje zal hetzelfde instrument hebben. Iedereen zijn werkje in uniek!















De opa van Jules kon niet naar het nieuws luisteren op de radio, want de cd-speler van Jules stond veel te luid. Welke oplossing zouden we voor dit probleem kunnen vinden? 
DE HOOFDTELEFOON







We gingen het geluid van een bombardon, gitaar, blokfluit, trom, … beluisteren aan de hand van het prentenboek: ‘ Tom en zijn trom’. Al deze instrumenten spelen mooi samen onder leiding van een dirigent.




We gingen musiceren met een metallofoon volgens een partituur. De dirigent duidde de kleuren aan.


















We hebben een nieuwe hoek in de klas…de winkelhoek!

Deze week startten we stap voor stap met het winkelspel.
1 euro voor 1 muziekinstrument.
Beleefdheid staat voorop.



 

De mama van Charles stelde haar dwarsfluit voor.
Dankjewel!






Luisteropdracht in het thema muziek.